DOBOKTATÁS

DOBOKTATÁS

Hangszeren játszani nem csupán a szabadidő hasznos eltöltése. Egy részeredmény, melyet komoly folyamat előz meg.

A hangszer helyes megszólaltatásának tanulása, mozgássorok, cselekvések elmélyítése nem csupán a teljes személyiséget formázza, hanem a magasabb kognitív folyamatokban is pozitív változást eredményez. Ehhez viszont legalább négy mechanizmus kell teljesüljön: figyelmi súlyozás, ingerre való érzékenység, differenciáció /elkülönülés/ és egységképzés. Ezek után szinte mondanom sem kell, hogy miért a dobra esett a választás.

Rendkívül összetett módon képes fejleszteni: az agyféltekék szinkronizálásánál megkezdve, a finom motorikus képességek javításán keresztül egészen a szociális készségek javításáig terjednek azok a területek, amelyekre hatást gyakorol a dobon történő zenei játék.

Nem csupán ezen pozitív hozadékok pedagógiai területen való learatása a célunk, hanem maga a zenei esztétikára nevelés, zeneszerető, zenét értő generáció felnevelése.

Dobtanárunk szakmailag és etikailag kifogástalan szakember, melyre bizonyíték az elmúlt két évtizedes oktatói tapasztalata és ennél jóval hosszabb aktív zenei pályafutása.